استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری برای آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن فرهنگیان ۶ استان کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، خواستار از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج شد و اسحاق جهانگیری دستور اجرای آن را صادر کرد.

یاسوج

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری در این ارتباط ویدئویی از جهانگیری و وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که نسبت به ازسرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج که از زمان سقوط هواپیمای ماهان در بهمن سال ۹۶ تاکنون به صورت نیمه تعطیلی و یا تعطیل بوده و امروز به به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های جدی مردم استان تبدیل شده، توجه و اهتمام ویژه ای بورزد.

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج سقوط کرد و سبب جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه پروازی شد اما باوجود تلاش های مستمر، فرودگاه یاسوج هیچ‌گاه به رونق قبل از این حادثه باز نگشته‌است.

جهانگیری نیز درخواست کلانتری را انتظار و درخواست به‌حقی دانست و در این زمینه به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در این آیین حضور داشت دستور داد در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل و از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج تمامی اقدامات و پشتیبانی‌های لازم را با استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان استانی انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد که نتیجه اقدام‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا به دفتر معاون اول رئیس جمهوری نیز اطلاع داده شود.

درخواست مسئولان و مطالبه مردم برای از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ترانزیتی و حمل و نقل جاده ای نیز وضعیت مناسبی ندارد، تنها کمتر از ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه دارد، حتی از داشتن یک کیلومتر آزادراه محروم است، محروم از خط ریلی و راه آهن و البته جاده های دسترسی و برون شهری آن به اذعان کارشناسان حوزه حمل و نقل و پلیس راهور و ناظران کشوری نیز به شدت ناایمن و شرایط یک جاده استاندارد اصلی را ندارند.

جهانگیری همچنین در این ارتباط ویدئویی از اقدامات و طرح‌های مقابله ای و پیشگیرانه ستاد استانی مدیریت کرونا و استاندار کهگیلویه وبویراحمد و همچنین همراهی و همگامی مردم فهیم این استان در زمینه رعایت پروتل های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها قدردانی کرد و گفت: بر اساس گزارش ها این استان یکی از مناطق با مدیریت و عملکرد خوب و مثبت مقابله ای با کرونا است.

عملیات اجرایی ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس و همزمان با ۱۱ استان کشور آغاز شد.

جهانگیری در این ارتباط ویدئویی با توجه به اینکه اعتبارات لازم و سهم آورده متقاضیان تامین شده است از استاندار و متولیان امر در کهگیلویه وبویراحمد خواست نسبت به اتمام و تسریع در ساخت این واحدها اهتمام جدی بورزند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ساخت این ۷۲۱ واحد بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و در قالب طرح اقدام ملی مسکن اجتماعی است که مدت ساخت این واحد ها ظرف کمتر از دو سال پیش بینی می شود.

 کلانتری تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که البته بالای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه متقاضی شدند.

وی گفت: از این مجموع سهم فرهنگیان ۷۲۱ مورد بوده که شمار متقاضیان فرهنگی واجد شرایط این راستا نیز ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر بودند.

کلانتری شمار فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با احتساب معلم دانشجوها را در این استان  ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سطح استان نیز گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در این استان تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد آن به متقاضیان و با اتمام زیرساخت های لازم واگذار شده است.

وی یادآور شد که کمتر از یک ماه دیگر و با رفع برخی نواقصات و تامین زیرساخت‌های لازم مابقی واحدها به متقاضیان واگذار خواهد شد.

کلانتری یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ و قبل از آغاز دولت تدبیرو امید حدود ۴۰ درصد بود.

کد خبر 508098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha